De kracht van relevante content

Relevante content draagt bij aan een hogere ranking in Google. Daarmee lijkt content verheven tot toverwoord. En bloggen is je toverstaf. Aangezien niet iedereen voor tekstschrijver of webredacteur in de wieg is gelegd, moeten voor deze beroepsgroep wel gouden tijden aanbreken.

Een goede tekstschrijver of webredacteur helpt je met schrijven over jouw producten. Content die je vervolgens op je website plaatst. Je twittert erover, je deelt deze op Facebook en als je content maar regelmatig ververst dan maak je indruk op Google. Nu is een mooie plek in de zoekresultaten natuurlijk geen doel, maar wel een mooi middel om jouw producten bij je doelgroep onder aandacht te brengen en hopelijk te verkopen. De aanhouder wint.

Wat ik met relevante content bedoel zijn de resultaten die je krijgt door zoekmachinevriendelijk schrijven, kort gezegd SEO. Naast SEO heb je ook SEA. Dit zijn de advertenties die boven en rechts naast de zoekresultaten verschijnen. Deze advertenties maak je met Google Adwords. Zodra iemand op jouw adwords advertentie klikt, betaal je voor die klik. Een goede adwords advertentie maken is ook weer een vak apart. Google stuurt regelmatig gratis advertentietegoeden rond. Dit is een leuke manier om de mogelijkheden van een adwords campagne uit te proberen.

SEO en SEA hebben niets met elkaar te maken. Laatst probeerde een verkoper mij wijs te maken dat SEA resultaten zouden helpen bij hogere zoekresultaten in Google. Trap er niet in, dit zijn verkooppraatjes en niet meer dan een broodje aap. En broodjes aap, ik bedank ervoor.

RIA
28-04-2012

2 gedachten over “De kracht van relevante content

  1. Herman

    Leuke blog, Ria. Heb erg moeten lachen om het ‘SEA-verhaal’ van de verkoper die je aan het einde van het verhaal opvoert. Zo dom heb ik het nog maar zelden meegemaakt…

    Vriendelijke groeten,
    Herman

  2. Ria Algra Bericht auteur

    Inderdaad. Het stomme is dat het ook nog wel geloofwaardig klonk. Iemand die niet in de materie zit zou er zo in kunnen trappen.

Reacties plaatsen niet mogelijk.