SEO in jouw praktijk

seo in de praktijkGemakshalve vergelijk ik internetmarketing wel eens met een gereedschapskist gevuld met nuttige en slimme tools. SEO, wat staat voor zoekmachinevriendelijk schrijven, is één van die tools. Een onmisbare.

SEO richtlijnen

Het is ook een tool die je voortdurend bij de hand moet houden, want met je website ben je nooit klaar. Je hebt je site netjes ingericht volgens de SEO richtlijnen. Je werkt met title-tags, je gebruikt meta-tags, je hebt een sitemap etcetera.

Koppen snellen

Goed om te onthouden: op het beeldscherm lees je niet, je scant. Je gaat pas lezen als je iets opvalt wat je interessant lijkt. Net zoiets als op zaterdagochtend de krantenkoppen scannen eer je voor de weekendbijlage gaat zitten.

Maar goed, jij legt je visite in de watten met prettig leesbare tekst die makkelijk scanbaar is. Schrijven voor Internet noem je dat. Eigenlijk hoeft je bezoeker je boodschap niet eens te lezen, als hij de kopjes scant, kent ie de strekking al. Helemaal perfect.

Voer voor Google

Perfect ja, al is het maar voor even. Zo gewonnen, zo geronnen. Om Google te vriend te houden, moet je constant bezig zijn met je site. In de vorm van Googlevoer: een doorlopende vernieuwing van relevante content, in de vorm van tekst, plaatjes of filmpjes.

Als je het zo aanpakt, dan heb je goeie kans structureel hoger in de organische zoekresultaten te komen. Organisch zoekresultaten zijn het tegenovergestelde van de betaalde zoekresultaten die boven en rechts op je scherm verschijnen (Google Adwords).

Daarnaast is het van belang dat je de techniek, die je bij de start zo mooi voor elkaar had, SEO-proof houdt. Geen land waar technologische ontwikkelingen elkaar zo snel opvolgen als in SEO-land.

Wil je deze ontwikkelingen bijhouden, dan raad ik je aan een online cursus Zoekmachine Optimalisatie te gaan volgen. Zo houd jij je gereedschapskist goed gevuld.

RIA
18-02-2014

Een gedachte over “SEO in jouw praktijk

  1. SEOprovider

    Hoi Ria,

    Mooi artikel over SEO-technisch schrijven. Misschien is het ook nog leuk om te vermelden dat je met het Semantisch Web nog een stapje verder kunt komen. Daarmee kan je Google preciezer vertellen wat de belangrijkste content op je pagina is, en daarnaast onder andere Rich snippets opstellen.

    Ik zie dat je er op dit blog al mee bezig bent, je hebt je Google+ profiel al gekoppeld. mooi!

    Met vriendelijke groet,

    Gijs Weterings

Reacties plaatsen niet mogelijk.