afbeelding bij bannerblindheid

Relevante content beste medicijn tegen Bannerblindheid

Het is een onschuldige aandoening: bannerblindheid als gevolg van ongewenste advertenties op je netvlies. Er valt prima mee te leven. Je negeert ze gewoon. En krijg je er al te veel last van, dan installeer je een adblocker.

Ik heb het gedaan, net als wereldwijd 200 miljoen anderen, lees ik in deze blog ‘Hoe je adblockers passeert met branded content’. Amper een half uur na de installatie en wat willekeurige zoektermen verder, zie ik dat er al 60 advertenties zijn geweerd. Dat geeft de burger moed.

Adblockers

Nu ik toch bezig ben, kan ik die immer terugkerende, in mijn ogen irritante boodschappen in mijn e-mailaccount (onder tabblad ‘reclame’) ook uitschakelen? Ja, dus. Eigenlijk is het heel simpel. Je klikt op het ieniemienie vraagtekentje achter de adverteerder. Er volgt een scherm voor het aanpassen van je voorkeuren. Helemaal onderaan heb je de mogelijkheid om je helemaal af te melden voor advertenties. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is het installeren van een extensie in je Chrome-browser. (IBA Opt-out (by Google). En het leuke is: het werkt.

Inspireren met relevante content

Sneu weliswaar als je adverteerder bent en je stinkende best doet via advertenties op internet je producten aan de man probeert te brengen. Maar mijn vak, dat van tekstschrijver en webredacteur wordt er alleen maar mooier van. Want waar het anno nu om gaat is relevante content.

afbeelding bij leeuwin

Trek de aandacht van je lezers met relevante content.

Geen irritante verkooppraatjes, maar jouw verhaal overbrengen aan je doelgroep. Met inspireren heb je veel meer kans op succesvolle conversie dan met irriteren. Schrijf content die het lezen waard is en waarmee je mensen bindt aan je bedrijf.

Online inspireren

Een digitaal magazine biedt je volop mogelijkheden tot het inspireren van je lezers. Met zinvolle content, tips, foto’s en video’s, toegespitst op jouw doelgroep. Pak je het goed op, dan ziet zo’n online magazine er echt gelikt uit. Het is 100% responsive. Dat wil zeggen: het schaalt zich naar elk apparaat waar je het magazine op leest.

Mijn voorbeeldmagazine heb ik gemaakt met de online software van Instant Magazine. De mogelijkheden die je hebt hangen af van het soort abonnement. Voor alle vormen geldt dat Instant Magazine tekent voor de techniek. Dat is fijn. Kan ik me puur richten op de vorm en de relevante inhoud.

Branded content

Wil je adverteren in een digitaal magazine, of een advertentie opnemen in je eigen magazine, dan is branded content de manier. Branded content is betaalde (relevante) content die je in je magazine integreert op een manier dat deze niet direct oogt als een advertentie. Een manier die vanwege het verhalende karakter naadloos aansluit bij het karakter van een digitaal magazine.

Een voorbeeld van branded content vind je hier.

Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden voor je eigen digitale magazine? Neem gerust contact met me op.