Resultaat online magazine volledig meetbaar

Mensen lezen wél

Hoe vaak hoor ik wel niet om me heen verzuchten dat mensen niet meer lezen? Grote kans dus, dat ze jouw boodschap missen. Marketeers zijn dan ook niet voor niks constant bezig met het aanboren van mogelijkheden waarmee ze hun lezers aan zich binden.

Goed nieuws: met een online magazine heb je een topinstrument in handen. Een van de aanbieders is Instant Magazine. Hun tool is heel gebruikersvriendelijk en voor talloze doeleinden inzetbaar.

Waar je bij een papieren magazine maar moet raden hoe het gelezen wordt, meet je dat bij een online magazine heel precies. Instant Magazine heeft daarvoor mogelijkheden in de eigen tool ingebouwd. Ook via Google Analytics volg je je magazine vanaf het moment van publiceren.

Alle magazines wereldwijd

In 2016 telde Instant Magazine wereldwijd 3.849.324 unieke bezoekers in alle magazines die met hun tool zijn gepubliceerd. Per bezoek bekeek men gemiddeld 7,86 pagina’s en was de gemiddelde bezoekduur 3 minuut 19.

49% van het verkeer kwam via desktop, 35% via mobiel en 16% kwam binnen via de mobiel. In totaal bekeken alle bezoekers 43.262.408 pagina’s.

Eén magazine langs de lat

Een van de magazines die ik onlangs publiceerde heb ik langs de meetlat gelegd. Voor de verspreiding heb ik gebruik gemaakt van Your Mailing List Provider (YMLP).

Verspreiding:

1.500 adressen. 59% van de geadresseerden openden de nieuwsbrief en van hen klikte 20% door naar het online magazine.

In aantallen zijn de cijfers niet zo spectaculair, maar statistisch gezien mag je volgens YMLP verwachten dat 15-30% je nieuwsbrief opent en van het vervolgens 2-5% doorklikt. Wat dat betreft heeft deze nieuwsbrief het prima gedaan.

Metingen Google Analytics

Ook de rapporten in Google Analytics zijn positief. In een tijdsbestek van 14 dagen waren er 210 sessies door 156 unieke gebruikers. Samen bekeken zij 1.710 pagina’s, gemiddeld 8,14 pagina per sessie. De gemiddelde sessieduur was 4,30 minuut. En het bouncepercentage bedroeg slechts 2,38%.

Hoe lazen zij?

Engagement

engagement

Uit betreffend magazine kan ik geen doelen meten. Als relatiemagazine lag de focus niet op conversie, maar op klantenbinding. Maar ik kan niet anders dan tot de conclusie komen dat een online magazine een prachtige tool is.

En mensen? Ze lezen wél, zolang je maar wat interessants te bieden hebt.