Digitaal Magazine: onweerstaanbaar mooi marketinginstrument

Zelf je magazine maken.

Online en 100% responsive (automatisch schalen naar het soort scherm). Een kind kan de was doen.

Klinkt leuk.

Kan ik er wat mee? Voor mijn klanten? Is het écht zo’n mooi marketinginstrument als het lijkt? De nieuwsgierigheid wint het van de twijfel. Ik bezoek de workshop Digitaal Magazine die door Tekstnet wordt georganiseerd.

Het blijkt een openbaring.

Het enthousiasme van Daan Reijnders van Instant Magazine en Arthur Snaauw van TextArt werkt aanstekelijk. Lang voor de dag om is ben ik ervan overtuigd: een digitaal magazine is écht een prachtig marketinginstrument. Wow.

voorbeeld digitaal magazine

Maar, hoe breng ik het aan de man?

Mooie praatjes verkoop ik niet. Lees: zie eerst het programma zelf maar eens onder de knie te krijgen.

Dus investeren in tijd en geld. Mijn proefaccount na het nodige stoeiwerk omzetten in een jaarabonnement.

SamenLoop voor Hoop op mijn pad

Het toeval wil dat ik rond die tijd met kop en oren in de organisatie zit van de SamenLoop voor Hoop in Franeker. Een uitgelezen kans voor mijn eerste digitale magazine. De lovende reacties, ook vanuit KWF Kankerbestrijding, waarvan de SamenLoop uitgaat, wakkeren mijn liefde voor het digitale magazine alleen maar aan.

Voorzichtig aan

Een beetje aan de voorzichtige kant misschien, maar wat je in dit magazine van de SamenLoop  tegenkomt, is allemaal mogelijk in de starterseditie. Tsja, ik ben nu eenmaal geen Volvo, Philips, Rabobank of KPMG; klanten die mij zijn voorgegaan lees ik op www.instantmagazine.com.  Voor bedrijven die heel veel willen zijn er abonnementen waar een ander prijskaartje aanhangt.

Met mijn startersabonnement word ik overigens met alle egards behandeld. Hoe simpel ook, alle begin is moeilijk en ik heb regelmatig een ticket aangemaakt richting helpdesk. De service is super, zonder overdrijven. Ze sturen me zelfs een doos chocola als het bij hen even niet gesmeerd loopt. Waar vind je dat?

Helemaal los

In de starterseditie heb ik inmiddels ook magazines gemaakt voor

Westfalen Medical en Van Tuinen Tuinservice. Eenmaal in de lucht is Google Analytics het instrument om het verkeer en de conversie te meten.

voorbeeld digitaal magazine westfalen medical

Dat een kind de was kan doen is natuurlijk praat van niks. Voor het neerzetten van een magazine, digitaal of niet, is vakkennis en creativiteit nodig. Uiteraard ben ik je graag van dienst.

RIA | 23-09-2015